Interviu

Mados koučeriai apie šiuolaikinę prabangą

Paskelbta 2017 rugsėjo 22, autorius Monika Visockytė

Mados koučeriai apie šiuolaikinę prabangą

„Jeigu turite laiko sau ir tam, kas jums yra vertinga, gyvenate prabangiai“, – sako mados instituto „Polimoda“ dėstytojai, italų kompanijos „PLS Coaching“ įkūrėjai Stefania Ciani ir Lapo Baglini. Charizmatiška italų pora jau daugiau nei septynerius metus rengia kursus, seminarus, kuriuose kalba apie tai, kokiu keliu einant įmanoma pasiekti šiandienę prabangą: džiaugsmą teikiantį darbą, gerai besiklostančius santykius ir visapusę sėkmę.

Esate pora ir drauge dirbate. Kokie yra darbo kartu pranašumai?

Lapo: „Polimodos“ universitete dėstome skirtingus dalykus: aš – rinkodaros vadybą, Stefania veda mados ir skaitmeninės komunikacijos paskaitas. Savo įkurtoje kompanijoje kartais drauge dirbame, dviese skaitome kai kuriuos kursus. Mūsų vertybės tos pačios, vienas kitam padedame, tačiau neužgožiame vienas kito.

Stefania: Kursų metu žmonės mėgaujasi Lapo energija, o aš stengiuosi suteikti dalyviams daugiau drąsos, motyvacijos. Kai kada darbuojamės sykiu savaitgaliais, tad galime pabūti dviese – tai didelis pranašumas.

Kaip kartu vesdami kursus pasidalijate pareigomis?

Lapo: Mes lyg geras ir blogas policininkas. Per paskaitas esu veržlesnis, darau didesnį spaudimą, nes viena mano mokomųjų sričių yra sporto srities ugdomasis vadovavimas (angl. coaching).

Stefania: Tikrai taip! Spaudimo netrūksta ir namuose. (Juokiasi.)

Lapo: Šiuo metu su pasaulio kikbokso čempione teikiame konsultacijas sporto klausimais, jaučiu, kad mums gerai sekasi. Ilgai žaidžiau regbį, todėl turiu suformavęs galvoseną, reikalingą kovojant.

Stefania: Kovoti, kovoti, kovoti!

Lapo: Pirmyn, pirmyn tiesiai į tikslą! Toks mokymo būdas pravartus sporte, bet ne pats tinkamiausias nagrinėjant santykius, nes gali būti per šiurkštus. Santykiai – Stefanios sritis, pavyzdžiui, tėvų ir vaikų bendravimo problemos.

Esate skaitę paskaitą Vilniuje, Mados akademijoje. Po jos buvo daug gerų atsiliepimų. Ar jau sulaukėte dalyvių komentarų?

Stefania: Taip, po paskaitos žmonės priėjo, sakė, kad jiems buvo įdomu, kad gimė naujų idėjų. Kai kurie pasidalijo įspūdžiais mano „Facebook“ paskyroje. Man tai buvo labai malonu. Esu patenkinta šios paskaitos rezultatais ir žmonėmis, su kuriais susipažinau.

Šioje paskaitoje daugiausia kalbėjote apie skaitmeninę komunikaciją. Kokius aspektus palietėte?

Stefania: Kaip įsitraukti į skaitmeninę komunikaciją ir sukurti komunikacijos strategijos planą, kaip veiksmingai jį įgyvendinti. Tai aktualu ne tik mados kompanijai, bet ir asmens prekės ženklui. Pati smagiausia paskaitos dalis – istorijos kūrimas ir ženklo turinio rinkodara. Metu iššūkį studentams sukurti pačią keisčiausią verslo idėją. Dažnai matome: kuo idėja keistesnė, tuo ji gali būti efektyvesnė. Jeigu jūsų suburta interneto bendruomenė bus stipri, ji domėsis jumis, pirks jūsų produktus, norės ateiti į parduotuvę ir kalbės apie jūsų ženklą.

Lapo: Modelis – vartotojas vartotojui (C2C). Kompanijai labai svarbu, kad geros žinios sklistų iš lūpų į lūpas. Tai augina jos žinomumą tiesiogiai neinvestuojant pinigų.

Kaip patartumėte ištobulinti skaitmeninę komunikaciją?

Stefania: LinkedIn“ yra puikiausia vieta pradėti. Paskui svarbu rasti metodą, atskleidžiantį, kas esate. Patariu savo studentams naudotis tomis priemonėmis, kurios jiems artimiausios. Jeigu jums patinka fotografuoti, naudokitės „Instagram“, o jei rašyti, kurkite tinklaraštį. Reikia aptikti kelią, susiejantį profesiją ir pomėgius. About.me gali būti jūsų skaitmeninis gyvenimo aprašymas, nedidelis tinklalapis apie jus. Turiu studentę, sukūrusią asmeninę svetainę. Mergina pasidalijo trumpu vaizdo įrašu: prisistatė, papasakojo apie save, apie ką svajoja, kuo norėtų būti ir kodėl kompanija turėtų pakviesti ją dirbti. Šiandieną mergina dirba toje įmonėje.

Ar tiesa, kad mados srities atstovui įvaizdis socialiniuose tinkluose toks pat reikšmingas kaip ir realiame gyvenime?

Stefania: Netgi svarbesnis. Visa, ką šiandien norime sužinoti, randame „Google“ paieškos sistemoje. Čia ieškome informacijos ir apie žmones. Jeigu nieko neaptinkame arba randame tik asmens „Facebook“ paskyrą su keliomis fotografijomis, tai nėra gerai, nes duomenų stoka gali neigiamai paveikti profesinę reputaciją. Socialiniuose tinkluose reikia susikurti stiprų teigiamą įvaizdį ir sudaryti galimybę žmonėms lengvai mus rasti. Labai svarbu socialiniuose tinkluose imtis iniciatyvos. Kitu atveju žmonės apie jus galvos tai, ką ras per „Google“.

Lapo: Aštuoniasdešimt procentų užsienio studentų, kuriuos rengiame „Polimodos“ magistro programose, pirmiausia apie mus sužino panaršę „Google“ paieškos sistemoje. Dėstome rinkodaros vadybą, komunikaciją, ženklodarą ir jeigu patys neplėtotume skaitmeninės komunikacijos, kažkas būtų ne taip. Jūsų gali nebūti socialiniuose tinkluose, tačiau turėsite paaiškinti savo klientams, kodėl. Kita vertus, dabar ir Popiežius turi „Twitter“ paskyrą, taigi net labai svarbūs žmonės skiria laiko skaitmeninės komunikacijos plėtrai.

Ar kurti asmens įvaizdį lygiai taip pat svarbu kaip ir ženklo?

Lapo: Taip. Kai viešumoje kalba Giorgio Armani, kartu kalba ir jo kuriamas ženklas. Nėra didelio skirtumo tarp Giorgio Armani asmens ir mados ženklo Giorgio Armani.

Stefania: Prisiminkite neseniai įvykusį skandalą, kai garsūs mados kūrėjai Domenico Dolce ir Stefano Gabbana pasakė, kad vienintelis suprantamas šeimos ryšys yra tradicinis – tarp vyro ir moters. Skandalas įvyko prieš keletą mėnesių, oDolce & Gabbana ženklo paskyrose socialiniuose tinkluose žmonės iki šiol rašo neigiamus komentarus.

Ką pavadintumėte gerais asmens prekės ženklo pavyzdžiais?

Stefania: Visi sėkmingi mados tinklaraštininkai. Daugeliui jų tinklaraščio rašymas buvo tik pomėgis, o dabar virto svarbiu darbu, tinklaraštininkai tapo įtakingi. Sėkmė juos aplankė dėl to, kad buvo tinkamai naudojama asmens prekės ženklo strategija. Žmonės, kurių asmens prekės ženklas sėkmingas, turi išgrynintas ateities idėjas. Jie žino, koks yra jų tikslas ir kaip jį pasiekti, belieka kiekvieną dieną atlikti savo darbą: rašyti, kelti nuotraukas, dalyvauti renginiuose.

Esate ugdomojo vadovavimo specialistai (angl. couchers). Ar tai reiškinys, susijęs su šiuolaikinės visuomenės poreikiais?

Stefania: Manau, ugdomasis vadovavimas atsirado dėl spartaus pasaulio vystymosi. Šiuolaikiniam žmogui svarbu dirbti, turėti ką pavalgyti ir visa kita. Tačiau šiandien norima dirbti taip, kad būtų išpildyti lūkesčiai. Žmonės siekia išreikšti save ir profesiniame, ir asmeniniame gyvenime, būti laimingi. Darbas nebėra tik veikla, iš kurios gaunama pinigų maistui, – šiandieną jis susijęs su mūsų identitetu, laimės jausmu.

Lapo: Kas dabar yra prabanga? Ar tai kažkas brangaus, ką galima nusipirkti, ar gyvenimo vertė, kurią sukuriame patys? Jeigu turite laiko sau ir tam, kas jums vertinga, tai yra prabanga. Kalbant apie darbą, svarbu gebėti balansuoti tarp asmeninio gyvenimo ir darbo. Jei pusiausvyros nėra, nesijausime išties laimingi.

Stefania: Per Vilniuje vykusią paskaitą šiek tiek naudojome ugdomojo vadovavimo technikas. Kai kurie dalyviai nustebo, kiek turi kūrybiškumo, bet nežino būdų, kaip jį išvaduoti.

Kokių klausimų ugdomojo vadovavimo paskaitose Jums užduoda žmonės?

Lapo: Tai priklauso nuo auditorijos. Universiteto studentai neretai teiraujasi, ar egzaminas bus sunkus. (Juokiasi.) Iš tiesų dažniausiai girdime klausimą: „Kaip veikia ugdomojo vadovavimo procesas?“ Norima žinoti, kokių rezultatų pavyks pasiekti.

Stefania: Žmonės supranta, kad tai, ko mokome jų kompanijos aplinkoje, gali praversti asmeniniame gyvenime. Italai drąsūs ir jau po pirmos mokymų dienos nesidrovi priėję pasiteirauti: „Žinau, esate čia tam, kad apmokytumėte mūsų įmonės komandą, bet namuose turiu problemų. Mano vaiko elgesys nevaldomas, gal galite ką nors patarti?“ Tai gerai, nes žmonės suvokia, kad ugdomojo vadovavimo pamokos gali padėti asmeniniame gyvenime.

Lapo: Jei turite asmeninių rūpesčių, nelengva atvykti į darbą ir būti kietu vyruku. Lygiai taip pat ir sporte. Sportininkų, patiriančių bėdų šeimoje, rezultatai visai kitokie.

Mokote pirmauti ir pasitikėti savimi. Kokios pagrindinės taisyklės?

Stefania: Tam, kad galėtum vadovauti kitam, turi sugebėti vadovauti sau. Privalai išmokti būti savojo  ugdančiuoju vadovu. Tai pirmiausia įgūdis suprasti, kodėl šiandien turi mažiau motyvacijos nei vakar. Ką reikia pakeisti, kad vėl būtum motyvuotas. Vadovauti kitiems reiškia būti pavyzdžiu.

Lapo: Siekiant būti lyderiu svarbiausia, kad visa, ko jūs norite, kas esate ir kuo tikite, būtų susiję, – tai lyderystės požymis.

Ką laikote mados pasaulio lyderiu?

Lapo: Mados pasaulis yra pašėlęs ir jame labai svarbu emocijos. Kuo arčiau mados savaitė, tuo labiau kompanijos kraustosi iš proto…

Stefania: Juk tai žmogus, kuris sugeba išgyventi mados pasaulyje. (Juokiasi.)

Lapo: Sugebėjimas išlaikyti šaltą mąstymą, net jeigu visi aplinkui pametė galvas.

Stefania: Tokiomis sąlygomis būtina pasitikėti savimi. Jei nesi stiprus ir menkai savimi pasitiki, gali būti sunku išsilaikyti ant kojų ir toliau augti. Itin svarbu mokėti valdyti emocijas toje srityje, kurioje vieną dieną gali būti dievas, o kitą – niekas.

Jūsų nuomone, šiuolaikinė mados industrija yra beprotiška?

Lapo: Kad konkurencija tarp mados kompanijų tapo globali, liudija vien tai, ką matome dėstydami „Polimodos“ universitete. Septyniasdešimt procentų magistro programos studentų yra iš kitų pasaulio šalių. Savo studentams visuomet sakau: apsidairykite aplinkui, šalia jūsų sėdi būsimi kolegos ir konkurentai. Prieš penkiolika metų globalios konkurencijos tikrai nebuvo. Tokiomis sąlygomis mes vis dar sutinkame žmonių, kurie mano, kad gali dirbti mados industrijoje nemokėdami anglų kalbos! Tai beprotiška.

Stefania: Pavyzdžiui, Italijoje kalbos klausimas susijęs su specifinėmis aplinkybėmis.

Jeigu nebūtumėte dėstytojai ar ugdomojo vadovavimo specialistai, kokį profesinį kelią būtumėte pasirinkę?

Lapo: Dešimt metų dirbau žurnalistu ir fotografu. Esu parengęs reportažų turizmo tema kone septyniasdešimtyje šalių. Bet pajutau, kad darbas nusibodo, ir ryžausi jį pakeisti. Esu laimingas, kad šiandien užsiimu veikla, kuri man teikia ne mažesnį džiaugsmą.

Stefania: Pirma mintis – astronautė! Architektė… Arba dainininkė! Bet tai tik svajonės… Kada nors kitame gyvenime, o gal artimiausiais metais!

Lapo: Artimiausiais metais! Sukursime dainą ir išleisime kompaktinį diską.

Kokios yra Jūsų gyvenimo aistros?

Lapo: Regbis, neurolingvistinis programavimas, trileriai ir vynas.

Stefania: Vynas ir maistas. Taip pat man patinka muzika, ypač džiazas, kinas, slidinėjimas.

Lapo: Ji buvo gera tinklinio žaidėja, gaila, kad nebežaidžia.

L'OFFICIEL mada

Visi įrašai

Susisiekite užpildę kontaktų formą